Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Audiobooki
(3)
Proza
(3)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Broda-Bajak Maria
(4)
Bednarek Tomasz (1969- )
(2)
Czyż Dagmara
(2)
Juszczak-Guca Joanna
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Ledwoń Magdalena
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(2)
Bartczak-Sroka Ewa
(1)
Bielska Beata
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bomba Anna
(1)
Borowiecka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Ciechowicz Sandra
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grześkowiak Maja
(1)
Górska Wioletta
(1)
Gładowicz-Bojarska Agata
(1)
Halik Alicja
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Jankowska Alicja (nauki ekonomiczne)
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kluska Dorota
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kosiecka-Nowak Marta
(1)
Kowalczyk Ewa (nauczyciel)
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Matwiejków Justyna
(1)
Michta Izabela
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Niedbała Justyna
(1)
Nowak Magdalena (pedagog)
(1)
Papugowa Wanda
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Pudło Agnieszka
(1)
Rola Beata
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Skoczek Anna
(1)
Sowa Alicja
(1)
Stadtmüller Ewa
(1)
Sypka Małgorzata
(1)
Szczepanek Agnieszka
(1)
Tomaszewska Maria Zofia
(1)
Tomiak-Zaremba Katarzyna
(1)
Turek Karolina
(1)
Uran Aleksandra
(1)
Urbańska Agnieszka
(1)
Wicher Stella
(1)
Wronka Marta
(1)
Węglarz Joanna
(1)
Łasocha Natalia
(1)
Łukowiak Julia (1991- )
(1)
Żak Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Przedszkola
(8)
Nauczyciele
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Rodzice
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Przedszkolaki
(2)
Uczucia
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Drewno
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Marketing
(1)
Metody nauczania
(1)
Motoryka mała
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zagadki
(1)
Zwierzęta
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Antologia
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Karty tablic zadrukowane dwustronnie.
Drewnianki to zbiór zabaw z wykorzystaniem drewnianych przedmiotów codziennego użytku. Obręcze od karniszy, kołki montażowe, klocki czy klamerki (spinacze do bielizny) dają mnóstwo możliwości do zabaw! To tani i łatwy w pozyskaniu materiał do pracy z dziećmi w przedszkolu, szkole, a także w domu - czyli wszędzie tam, gdzie można i gdzie chce się aktywnie i twórczo spędzać czas z dzieckiem. Niniejsza publikacja zawiera 100 pomysłów na zabawy z wykorzystaniem drewnianych rekwizytów. Zabawy zostały podzielone na 10 kategorii - ze względu na wykorzystywane przedmioty. W każdej kategorii znajduje się 10 gotowych propozycji zabaw wraz z ilustracjami pomocniczymi. Integralną część publikacji stanowi zestaw gotowych kart i szablonów (do użycia podczas przeprowadzania wybranych propozycji zabaw), który został zamieszczony na perforowanych stronach na końcu książki. Prezentowane w publikacji zabawy są proste, ale doskonale rozwijają wyobraźnię i dają okazję do tego, by w kreatywny sposób spojrzeć na edukację dzieci. Pomagają w rozwijaniu umiejętności matematycznych, poszerzaniu słownictwa, rozwijaniu pamięci, doskonaleniu orientacji przestrzennej czy koordynacji wzrokowo-ruchowej, ale przede wszystkim dają wiele okazji do rozwijania wrażliwości dotykowej. Zmysł dotyku jest przecież tak ważny w procesie poznawania świata przez najmłodszych! Przedmiotami wykorzystanymi w publikacji można manipulować, a przy tym doskonalić sprawność dłoni, kształtować prawidłowe napięcie mięśniowe, rozwijać chwyt pęsetkowy, czyli ćwiczyć wszystko to, co niewątpliwie jest bazą do przygotowania przedszkolaka do roli ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw. Zagadki to zbiór prawie 1200 niepublikowanych wcześniej zagadek. Zagadki te zostały podzielone na 23 tematyczne działy (w tym Części ciała i reakcje organizmu, Matematyka i kolory, Pogoda, Sport, Transport, Zawody...).Rymowanki tu zawarte można z powodzeniem wykorzystywać podczas zajęć w całości poświęconych rozwiązywaniu zagadek, ale warto je także stosować w różnych momentach dnia przedszkolnego - można zagadką poprzedzić zaproszenie grupy do stołu, zachęcić do ustawienia się w kole, a także urozmaicić zajęcia z zakresu kształtowania gotowości do nauki czytania lub poznawania cyfr, miesięcy czy pór roku. Tak bogaty zbiór sprawia, że nauczyciel na pewno odnajdzie zagadkę na każdą okazję.Dla ułatwienia pracy, w książce - oprócz tematycznego spisu treści - znalazł się również skorowidz alfabetyczny zagadek. Ponadto wewnątrz każdego działu tematycznego zagadki zostały uporządkowane według umownych kategorii, tak aby nauczyciel szukając konkretnej zagadki, tuż obok znalazł zagadki skorelowane z nią lub dotyczące pokrewnego tematu (na przykład w dziale Przedmioty obok zagadki Szafa znajdują się zagadki dotyczące ubrań, obok zagadki Stół - zagadki dotyczące przyborów kuchennych itd.).***Wartości edukacyjne [...] zagadek są nieocenione. Sprzyjają rozwojowi wyobraźni, pamięci, uwagi, spostrzegawczości, utrwalaniu i poszerzaniu wiadomości. Rozwijają i kształcą umysł dziecka poprzez dokonywanie procesu analizy i syntezy, porównywanie cech przedmiotów, a także zjawisk. Oprócz tego bawią dzieci dowcipnym układem treści, zachęcając je tym samym do rozwiązywania kolejnych.[...] Mam nadzieję, że nauczyciele chętniej niż dotychczas będą wykorzystywać na zajęciach z dziećmi zagadki różnego rodzaju, które są wstępem do rozwiązywania problemów i formułowania trafnych odpowiedzi na zadawane pytania.Ewa Zielińska (ze wstępu do Vademecum...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21355 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Czytają Karolina Gawlik, Maja Grześkowiak, Justyna Matwiejków, Agnieszka Pudło.
CD-Audio.
Mądre bajki do słuchania to zbiór 6 bajek pozwalających poznać i zrozumieć świat emocji oraz wspomagających radzenie sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego. Utwory są przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów młodszych klas. Publikacja wchodzi w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków. Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Bajki rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterami bajek są zwierzęta żyjące w różnych miejscach i zmagające się z bliskimi dziecku problemami. Słuchając albumu, poznać można przechwalającą się żyrafę; nieśmiałego kotka; niepotrafiącego opanować wybuchów złości krokodyla; żurawia, który nie umie pogodzić się z przegraną; niemogącego opanować bałaganu liska oraz sroczkę, która nie potrafi się dzielić. Dzięki mądrym radom i pomocy każdy z naszych bohaterów znajduje receptę na kłopoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 67.
22 scenariusze adaptacyjne dla dzieci, 24 pomoce dydaktyczne, płyta CD z piosenkami.Publikacja jest nieocenioną pomocą dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, którzy chcą w świadomy sposób pokierować procesem adaptacji dziecka do przedszkola, a także sprawić, by nowo poznane środowisko okazało się jak najbardziej przyjazne dla najmłodszych.Publikacja składa się z dwóch części.pierwsza obejmuje scenariusze zajęć adaptacyjnych z udziałem rodziców i przeznaczona jest do realizacji, zanim dzieci zaczną chodzić do przedszkola, a więc podczas dni adaptacyjnych organizowanych przez placówki przed wakacjami. Ma być pomocą w oswojeniu się dziecka z przedszkolem, co umożliwi zredukowanie stresu powstałego przy zetknięciu się dzieci z nową sytuacją i środowiskiem.druga to scenariusze zajęć na pierwsze dni (i tygodnie) w przedszkolu - ich celem jest zaznajomienie dzieci z placówką przedszkolną, osobami tam pracującymi oraz zasadami panującymi na jej terenie oraz w grupie.Całości dopełniają rymowanki i zabawy paluszkowe - do zastosowania w różnych sytuacjach. Mają one za zadanie utrwalanie dobrych wzorców zachowań oraz przyzwyczajenie dzieci do codziennych sytuacji, z którymi zetkną się podczas pobytu w przedszkolu. Do książki została dołączona płyta z piosenkami dla maluszków - do większości z nich zostały przygotowane zabawy i ćwiczenia ruchowe, które w znakomity sposób urozmaicą zajęcia i zaktywizują dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17791 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rozważny przedszkolak. Cz. 1, Opowiadania o tym, jak być bezpiecznym poza domem [Książka mówiona] / Katarzyna Halik ; konspekty zajęć Dagmara Czyż. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2021. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (54 min 85 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 książka: 42 strony ; 19 cm.
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Czytają: Tomasz Bednarek, Weronika Łukaszewska, Julia Łukowiak.
Nagranie w formacie audio.
Publikacja wchodząca w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków zawiera 12 opowiadań opisujących niebezpieczne sytuacje, jakie mogą się wydarzyć poza domem, wraz z towarzyszącymi im konspektami zajęć. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140.
Warto poświęcić czas i energię na znalezienie własnego miejsca na rynku edukacyjnym. Dotyczy to wszystkich przedszkoli i szkół - młodych i starych, prywatnych i państwowych. To, że ktoś funkcjonuje od lat, wcale nie znaczy, że nie ma pola do zmian i innowacji. To, że ktoś startuje ze świeżą energią, nie oznacza, że nie może czerpać z doświadczenia konkurencji. Konkurencyjność i rozumienie potrzeb klientów są dziś kluczem do kreowania pozytywnego wizerunku placówki.Konkurencja nie śpi, a wymagania rosną. Dlatego dobrze jest zrozumieć mechanizmy działania rynku i elementy komunikacji, które pozwalają zaskarbić przychylność rodziców i dzieci. I zapraszać do placówki z pełną świadomością tego, że klienci znajdą u nas to, czego szukają. Jeśli w ten sposób spojrzymy na naszą placówkę, to z pewnością dostrzeżemy potrzebę sięgnięcia po narzędzie w postaci poradnika zwierającego wskazówki dotyczące świadomego budowania jej wizerunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Nie tylko ludzie mają swoje święta i swoje dni. Mają je także niektóre zwierzęta, rośliny, postaci z bajek, a nawet... woda! Te świąteczne dni nietypowe mogą dostarczać ciekawych tematów do zabaw czy rozmów z dziećmi. Są niezwykłą okazją do poszerzenia wiedzy i umiejętności przedszkolaków.365 zagadek dla przedszkolaków na każdy dzień roku to zbiór zagadek zarówno na całkiem zwyczajne dni, jak i te świąteczne: w tym święta typowe (jak Dzień Mamy, Dzień Taty, Boże Narodzenie, Mikołajki...) i te zupełnie nietypowe (np. Dzień Ślimaka, Dzień Leniwych Spacerów, Dzień bez Zakupów...). Zagadki te bogacą wiedzę o świecie, o różnych zjawiskach, zawodach i wielu innych zagadnieniach. Ich rozwiązywanie uczy logicznego myślenia, pobudza wyobraźnię, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe i zwiększa zasób słów.365 zagadek zebranych w tej publikacji zostało uporządkowane według miesięcy: w każdym miesiącu nauczyciel znajdzie zagadki na temat poszczególnych świąt, a także rymowanki "codzienne", adekwatne do danej pory roku.W książce (dla ułatwienia pracy) znalazły się dwa spisy treści. W pierwszym z nich zostały uwzględnione tylko nazwy świąt i dni nietypowych - z podziałem na miesiące, w których są obchodzone. Drugi z nich to skorowidz będący spisem wszystkich zagadek z książki, uszeregowanych w kolejności alfabetycznej według słów będących rozwiązaniem każdej zagadki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
PRZEDSZKOLAK - choć ma dopiero kilka lat, stawia przed rodzicami i nauczycielami niebagatelne wyzwania wychowawcze. Wychowywać i uczyć PRZEDSZKOLAKA? Misja, powołanie, odpowiedzialność, przygoda, zadanie, praca, sens życia. Pojęcia te zdają się wymykać definicjom. Ale przecież nie o definicje tu chodzi.Rodzicu! Nauczycielu! Jeśli szukasz praktycznego poradnika, który podsunie przydatne wskazówki, zaproponuje pomysłowe rozwiązania, a jednocześnie skłoni do refleksji i pobudzi Twoją własną inwencję, sięgnij po niniejszą publikację.Poradnik może okazać się inspirującą i przydatną lekturą dla rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby się dowiedzieć więcej o tym, jak wychowujemy dzieci we współczesnym świecie, kto w rodzinie sprawuje władzę, w jaki sposób skutecznie komunikować się z dzieckiem, w czym może pomóc mediacja, jak funkcjonuje dziecko w odniesieniu do środowiska szkolnego, jak pomagać dziecku w osiąganiu gotowości szkolnej.Książka warta jest polecenia również tym rodzicom i nauczycielom, którzy poszukują wsparcia w radzeniu sobie z trudnościami rozwojowymi występującymi u PRZEDSZKOLAKÓW, takimi jak:zaburzenia w rozwoju mowyodmowa jedzeniazachowania masturbacyjneagresja dziecięcaproblemy adaptacyjne w środowisku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17809 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.03.2020)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Czytają: Tomasz Bednarek, Katarzyna Kukuła, Weronika Łukaszewska.
Nagranie w formacie audio.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół - kotki Kasi i borsuka Karolka - odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie - dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Mruczący kotek : zajęcia relaksacyjne dla przedszkolaków / Joanna Węglarz, Maria Zofia Tomaszewska. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2018. - 87 stron ; 24 cm + 2 płyty (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Mruczący kotek to publikacja przygotowana przez Joannę Węglarz (psychologa klinicznego i socjoterapeutę) oraz dobrze znaną Czytelnikom BLIŻEJ PRZEDSZKOLA Marię Zofię Tomaszewską (nauczyciela muzyki i rytmiki, autorkę wielu śpiewników, opracowań metodycznych, piosenek i podręczników dla dzieci).Składa się z:książki (napisane przystępnym językiem podstawy teoretyczne dotyczące relaksacji, opis Pięciostopniowej Metody Relaksacji Joanny Węglarz, jak i propozycje zabaw do wykorzystania w codziennej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ujęte w 10 scenariuszy zajęć); płyty CD 1 (autorskie piosenki, utwory instrumentalne i nagrania odgłosów w sumie 26 pozycji); płyty CD 2 (10 pięknie udźwiękowionych autorskich bajek relaksacyjnych w formie audiobooka do wykorzystania zarówno w trakcie zajęć, jak i podczas poobiedniego odpoczynku).Książka odpowiada na pytanie, dlaczego odpoczynek jest tak istotny w życiu człowieka, na co jesteśmy narażeni, kiedy w codziennym biegu zapominamy o zachowaniu higieny zdrowia psychicznego i, co najważniejsze, jak nauczyć dzieci korzystania z dobrodziejstw relaksu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19418 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw to zbiór ponad 350 krótkich form literackich oraz propozycji zabaw wszelkiego rodzaju - w tym opowieści słowno-ruchowych, masażyków, zabaw logopedycznych, paluszkowych, poznawczych, muzyczno-ruchowych, zabaw w języku angielskim, zagadek, a ponadto 20 piosenek. Na podstawie tak bogatego zbioru propozycji każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego jest w stanie przeprowadzić zajęcia o ciekawej i niepowtarzalnej treści.Potrzeba wydania tego zbioru zrodziła się z kilku bardzo ważnych powodów. Jednym z nich było niezwykłe powodzenie książek z cyklu Zabawy ogólnorozwojowe do piosenek (Jesień w Przedszkolu, Zima w Przedszkolu, Wiosna w Przedszkolu i Lato w Przedszkolu) opublikowanych przez nas w latach 2016-2017. Z informacji, które do nas docierały, wynikało, że nadszedł czas, by odświeżyć piosenki z tamtych publikacji, co też uczyniliśmy. W efekcie większość utworów dołączonych do tej części Vademecum pochodzi z płyty Jesień w Przedszkolu, jednak wszystkie zostały przez nas nagrane raz jeszcze: z nowymi aranżacjami i udziałem nowych wykonawców - a co najważniejsze: w tym także dzieci. W treści książki znajdziecie opisy propozycji zabaw do piosenek zarówno tych z płyty Jesień, jak i takich, które publikowane są po raz pierwszy.Chcielibyśmy, abyście podeszli do podanych tu propozycji jak do swego rodzaju klocków - tak jak dziecko z identycznych elementów kreuje własną, niepowtarzalną i odrębną rzeczywistość, tak i Wy, zestawiając w dowolny sposób propozycje podane w tej książce, z łatwością i w kilka chwil będziecie mogli opracować scenariusz zajęć skrojony według własnego gustu i dostosowany do potrzeb Waszych dzieci.W Vademecum zamieszczone zostały utwory opublikowane w miesięczniku "Bliżej Przedszkola" z lat 2012-2018, propozycje zabaw z książki Jesień w Przedszkolu oraz nowe pomysły powstałe na potrzeby tej publikacji.Aby ułatwić Wam pracę spis treści podzieliliśmy na grupy rodzajowe (Opowiadania, Wiersze, Opowieści rytmiczno-ruchowe i słowno-ruchowe, Zabawy logopedyczne, Zabawy paluszkowe i masażyki itd.). Ponadto na końcu książki znajdziecie spis treści, w którym zabawy uszeregowane są w kolejności alfabetycznej tytułów.Najważniejszą częścią Vademecum jest skorowidz klasyfikujący - to spis treści, w którym propozycje zabaw przypisane są do zakresu umiejętności określonego w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Dzięki temu szybko i bez problemu możecie odnaleźć zabawę, która realizuje aktualnie stojące przed Wami zadanie pedagogiczne czy wychowawcze i połączyć ją z kolejną - o zbliżonej tematyce czy założeniach edukacyjnych.*** Uwaga, w publikacji rozgościł się pewien chochlik :) - na s. 96 został podany błędny adres strony www, z której można pobrać pomoce do zabawy Polskie tajemnice. Prawidłowy adres to www.blizejprzedszkola.pl/polskie_tajemniceW imieniu chochlika i własnym - przepraszamy. :) ***
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20297 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe to publikacja zawierająca 34 wierszyki i 16 piosenek oraz wiele innych propozycji zabaw, które pozwolą wspomóc rozwój mowy i sprawność manualną dzieci.Książka jest zbiorem autorskich pomysłów o charakterze zabaw paluszkowych i ilustracyjnych, które każdego dnia doskonale sprawdzą się w pracy z przedszkolakami. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.***Dzieci potrzebują ruchliwego dzieciństwa. Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziała możliwie jak najwięcej naszych zmysłów. Dziecko uczy się poprzez działanie i w efekcie zapamiętuje wrażenia związane z tym, co zobaczy, usłyszy, poczuje, czego posmakuje, dotknie i co zrobi.Przykładem edukacji wpisującej się w naturalną aktywność oraz potrzeby i możliwości dziecka są pokazywane wierszyki i piosenki, a także paluszkowe zabawy różnymi przedmiotami oraz perkusja z ciała.Podczas zabawy z dzieckiem wykorzystujemy krótki wiersz lub piosenkę, które tworzą fabułę. Wypowiadany wiersz lub śpiewana piosenka mają swój rytm, do którego dobieramy ruch. Te proste rymowanki, wzmocnione intonacją, poparte gestem i dotykiem, przyciągają uwagę oraz są źródłem radości. Wielokrotnie powtarzane, angażują dziecko do wykonywania prostych ruchów palcami, rękami lub całym ciałem. Umożliwiają również wzbogacenie repertuaru ruchów, motywują do czynności poznawczych, zapoznają z werbalnym i pozawerbalnym sposobem komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20296 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
W książce wykorzystano plany pracy dydaktyczno-wychowawczej następujących autorek: Wiesława Chrabąszcz, Katarzyna Dardzińska, Monika Grabowska, Aleksandra Kozak, Helena Muszyńska, Anna Pszczółkowska, Katarzyna Rynkowska, Magdalena Wcisło.
Autorka publikacji Listy do Ewy Z. to niekwestionowany autorytet w dziedzinie wychowania przedszkolnego - od niepamiętnych czasów jest obdarzana zaufaniem przez rzeszę nauczycieli w całym kraju i otrzymuje setki listów z prośbami o pomoc - m. in. w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w prowadzeniu rozmów z rodzicami czy w sporządzaniu dokumentacji pracy.Treść listów jest różnorodna, tak jak różni są ich autorzy. Piszą nauczyciele z wielkich miast i maleńkich wiosek, zarówno ci stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i z wieloletnim stażem. W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania z tych listów - Ewa Zielińska do każdego opisywanego problemu podchodzi z wielką uwagą i troską przede wszystkim dlatego, że poruszane zagadnienia to nauczycielskie wątpliwości, rozterki, trudności i kłopoty dnia codziennego świadczące o chęci ich rozwiązania.Korespondencja jest pogrupowana w cztery bloki problemowe: w pierwszym znajdują się listy związane z nauczycielami i ich pozycją w placówce, budowaniem autorytetu wśród dzieci, rodziców i grona pedagogicznego; drugi zawiera listy z pytaniami na temat wychowania - wiele dotyczy niepożądanych zachowań dzieci w przedszkolu i sposobów radzenia sobie z nimi; trzeci poświęcony jest rozwiązywaniu problemów dydaktycznych - pojawiają się w nim między innymi listy dotyczące sposobów odczytywania i interpretowania rysunków czy aktywności ruchowej na powietrzu; w czwartym bloku poruszone są kwestie związane z dokumentacją pracy nauczyciela przedszkola, takie jak np. diagnoza przedszkolaka, planowanie pracy, zapisy w dzienniku.Publikacja stanowi nieocenione źródło wiedzy dla każdego nauczyciela przedszkola. Wiedzy podanej w przystępny, klarowny i obrazowy sposób przez doświadczoną koleżankę z pięćdziesięcioletnim stażem pracy.Zakres tematyczny poruszony w książce jest bardzo szeroki, ale jednocześnie dotyczący właśnie tego, z czym na co dzień musi mierzyć się nauczyciel przedszkola: Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola. Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki. Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami. Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia). Tygodniowy rozkład zajęć. Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny. Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu. Agresywne zachowania dzieci. Trudne dzieci, a może trudni rodzice? Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie. O rozsądnym wychowywaniu dzieci. O domowym środowisku wychowawczym. O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej. Kształtowanie odporności emocjonalnej. O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych. Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego. Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu (organizacja i budowa zajęć umuzykalniających). Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci. Sprawność ruchowa dzieci. O aktywności ruchowej na powietrzu. Umiejętności społeczne. Metody nauki czytania w przedszkolu. Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej. Edukacja matematyczna. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. Zapisy w dzienniku. Obserwacje pedagogiczne. Diagnoza przedszkolaka. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. ***To książka, dzięki której:- wyzbędziesz się kompleksów, bo uświadomisz sobie, że to, co robisz, robisz dobrze, czyli na miarę uwarunkowań stworzonych Ci przez przedszkole;- odniesiesz sukces, bo poprowadzi Cię prostą drogą do realizacji pasji zawodowych, ale na miarę Twoich możliwości;- poznasz sprawdzone zasady postępowania z dziećmi i ich rodzicami, metody pracy, porady i podpowiedzi skrojone tak, aby Twoja praca była lekka (nie będzie), łatwa (nie będzie) i przyjemna (czy będzie? nie zawsze, ale z pewnością będzie inspirująca, kreatywna i dostarczy Ci wiele satysfakcji).Ewa Zielińska
Od Autorki5Bliżej nauczycielaList 1Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola 11List 2Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki 14List 3Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami 19List 4Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia) 22List 5Tygodniowy rozkład zajęć 27Bliżej dzieckaList 6Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny 33List 7Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu 37List 8Agresywne zachowania dzieci 43List 9Trudne dzieci, a może trudni rodzice? 50List 10Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie 54List 11O rozsądnym wychowywaniu dzieci 59List 12O domowym środowisku wychowawczym 63List 13O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 69List 14Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej 73List 15Kształtowanie odporności emocjonalnej 79Bliżej edukacjiList 16O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych 87List 17Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego 91List 18Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu(organizacja i budowa zajęć umuzykalniających) 108List 19Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci 114List 20Sprawność ruchowa dzieci 119 * 4List 21O aktywności ruchowej na powietrzu 124List 22Umiejętności społeczne 128List 23Metody nauki czytania w przedszkolu 131List 24Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej 138List 25Edukacja matematyczna 147Bliżej dokumentacjiList 29Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 153List 30Zapisy w dzienniku 190List 31Obserwacje pedagogiczne 197List 32Diagnoza przedszkolaka 204List 33Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 214Ostatni list, czyli refleksje o pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego229
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20292 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej